Subject: FW: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Aug 2025 10:47:58 +0300

Palun reg

From: Karl Kaeval <[email-masked]>
Sent: Monday, August 18, 2025 11:06 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Re: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus

Tere

Pöördun veelkord seoses Lagedi 20,22,24 projektiga. Meile saadeti eelmise 
nädala lõpus üks kaasamine, millega menetletakse projekteerimistingimusi 
Lagedi tee 14a toitekaablile. Saadan manuses asendiplaani.

Esmapilgul see meid ei sega, kuid kuna kaabel ületab teed täpselt selle koha 
peal, kuhu meie viimase lahenduse järgi kavandasime jõuda kergliiklusteega 
(ringtee lähedal), siis igaksjuhuks küsin, kas TRAMi seisukohast see kaabel 
ja kergliiklustee saavad seal koos eksisteerida või peaks arvestama ja neid 
teavitama, et kaabli asukohta tuleks muuta?

Parimate soovidega

Karl Kaeval

+37258338340

Pealinna KV OÜ

On Wed, Aug 6, 2025 at 10:51 AM Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere,

Edastan liikluskorraldaja arvamuse.

Äärekiviga lahendus korral tuleb vastavalt kergliiklustaristu kavandamise 
juhendile rajama 0,5m laiuse ohutusriba. Lisaks on vaja ruum tekitada 
liiklusmärkide paigalduseks.

Linnavalitsuse arvamus palun lisage ka ehri.

Tervitades,

Krista Einama

From: Karl Kaeval <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 31, 2025 3:51 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus

Tere

Saadan eskiisi kujul tutvumiseks. Kui sobib, teeme selle alusel materjalides 
vastavad täiendused.

Parimate soovidega

Karl Kaeval

+37258338340

Pealinna KV OÜ

On Tue, Jul 29, 2025 at 1:49 PM Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere,

Palun näidake KLT eskiisi meile enne kui ehri lisate, me sooviks ka Tallinna 
lV seisukohta.

Tervitades,

Krista Einama

From: Karl Kaeval <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 29, 2025 1:09 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus

Tere

Kas TRAM sooviks näha kollase trasseeringuga varianti ka eskiisi kujul? Või 
võime projektiga edasi minna ja esitada läbi EHRi? Me ise eelistaks läbi 
EHRi, siis on ühe ringiga kõik kaasatud.

Pendi tn 8 ei paista väga problemaatiline teema, kuna seal vaja teha nii või 
naa uus detailplaneering ning Pendi tn 8 samuti vajaks seda sama 
kergliiklusteed ja saab ka sissepääsu sama tänavat (Pendi tn T7 kaudu).

Parimate soovidega

Karl Kaeval

+37258338340

Pealinna KV OÜ

On Tue, Jul 29, 2025 at 11:33 AM Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere,

Tänan ettepanekute eest.

TRAM eelistus on kollase värviga kergliiklustee projekteerimine kuni 
ringristmikuni.

Sooviksime saada linnavalitsuse seisukoha kergliiklustee ühendamiseks 
ringristmikuni, et kuidas nemad piirkonna ühendamist näevad (näiteks 
kavandamine Pendi tee 8 naaberkinnistule).

Takistuste korral peaks kergliiklusteega ühendamine näidata vähemalt 
perspektiivsena.

Tervitades,

Krista Einama

From: Karl Kaeval <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 29, 2025 9:29 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus

Tere

Tänud kiire tagasiside eest. Täpsustan selguse mõttes üle, et kas saan 
õigesti aru, et projekteerida tuleks kuni ringteeni, kus on perspektiivne 
teeületuskoht (manuses visandil oranž täpp nr 1. Seal on näha, et ka 
kogujatee projektis on seal näidatud perspektiivne teeületuskoht ja 
kergliiklusteed, mis on ilmselt DP018460 järgsed teed) ning selle 
teeületuskohani tuleks jõuda kas visandil kollasega või sinisega näidatud 
viisil? Või on mingi muu nägemus ja/või kas on eelistust, kas eelistada 
kollast või sinist asukohta?

Kas teeületuskohast edasi (ja sh teeületuskoht) piisab, kui kirjeldada meie 
projekti seletuskirjas, kuhu ja mille järgi ta edasi ühendub (ehk 
perspektiivsed ühendused tulevad DP018460 ja DP042010 kaudu)? Või tuleks ka 
teeületuskoht ära projekteerida ning projekteerida ühendus visandil näidatud 
lilla punktiga nr 2?

Parimate soovidega

Karl Kaeval

+37258338340

Pealinna KV OÜ

On Tue, Jul 29, 2025 at 8:48 AM Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere,

Arutasime kergliiklustee perspektiivse ühendamise võimalusi, kui 
arendusalade krundid tervikuna välja ehitatakse ja kergliiklusteevõrk koos 
nendega.

*	Lagedi tee 20 -24 kergliiklustee ühendamine Veneküla kogujateega selles 
lõigus, kus on tegemist tunneli süvendiga on ebaloogiline lahendus nii 
ehitustehniliselt (kõrguste vahe, paene pinnas) kui ka mittesobiv lahendus 
liiklusohutuse mõttes. Ühendada tuleks Veneküla kogujateest teisele poole 
teed, sest Lagedi tee 20 kinnistuga samal poolel kergliiklustee puudub. 
Teeületus jääks piiratud nähtavusega alale, lisaks sõidutee on pikikaldega 
(tunneli väljumine), mis rekkaliikluse jaoks ei ole sobiv asukoht.
*	Loogiline on kergliiklusteedevõrku hakata kavandama Pendi tänava (tagab 
juurdepääsu Lagedi tee 20, 22 ja 24 kinnistutele) äärde ja sealt 
ringristmikuni, kus saab näha ette teeületused ja on võimalik 
perspektiivselt ühendada võrguks.

Palun analüüsida, millised suunad on kergliiklejatele aktuaalsed ja kuidas 
kinnistutesisest kergliiklust perspektiivis võrguks ühendada saab. Kinnistud 
paiknevad Tallinna linnas, kus Lasnamäe elamuala on ligidal ja kergliiklus 
on arvestatav liikumisviis autoliikluse vähendamiseks.  Palun seda teemat 
seletuskirjas käsitleda ja tuua välja kergliiklejate peamised tõmbepunktid 
arvestusega, et ühendamine saab alguse ringristmikult.

Tervitades,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Karl Kaeval <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 24, 2025 2:17 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus

Tere

Tänud, jääme ootele.

Parimat

Karl

On Thu, Jul 24, 2025 at 11:24 AM Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere,

Teema läheb järgmisel esmapäevasel koosolekul arutlusse.

Tervitades,

Krista Einama

From: Karl Kaeval <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 23, 2025 7:41 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus

Tere

Uurin, kas kergliiklustee lahenduse osas olete jõudnud mõelda, kumba poolega 
oleks sobivam ühendada?

Parimate soovidega

Karl Kaeval

+37258338340

Pealinna KV OÜ

On Fri, Jul 18, 2025 at 12:01 PM Karl Kaeval <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Rääkisime eile Ruthiga seoses sademevee lahendusega ning pidin omalt poolt 
suhtlema kunagi kogujatee VK lahenduse projekteerinud inseneriga, et mis 
nende pimeotsade mõte on, kuid avalikest andmetest leiduva projekti järgi 
näen, et neid otsasid projektis üldse polegi. Samas geodeet on 
teostusjoonise järgi peale kandnud. Arvestades, et pime otsa külge 
ühendamine tundub esmapilgul ikkagi TRAM-ile mitte sobivat ja info (projekt 
ja teostusjoonis) vastuoluline, siis keskendume hetkel sellele, et püüame 
leida võimaluse immutamiseks. Tegeleme konkreetse lahendusega koostöös 
geoloogi ja projekteerijaga ja püüame lähinädalatel valmis saada.

Kergliiklustee ühenduse kohta jääme ootama Krista tagasisidet.

Parimate soovidega

Karl Kaeval

+37258338340

Pealinna KV OÜ

---------- Forwarded message ---------
From: Karl Kaeval <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Tue, Jul 15, 2025 at 3:41 PM
Subject: Lagedi tee 20,22,24 hoonete ehitusloa taotlus
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Kirjutan seoses Lagedi tee 20,22,24, Tallinn hoonete ehitusloa taotlusega 
(taotlus nr 2511271/15494). Olete teinud projektile märkused. Saadan eskiisi 
kujul sademevee ja kergliiklustee ühendamise lahenduse ettepaneku.

Jääme ettepaneku osas ootama tagasisidet ning võimalusel räägiks telefonitsi 
veel ka teised punktid üle, et õigesti aru saaksime.

Parimate soovidega

Karl Kaeval

+37258338340

Pealinna KV OÜ